1 sept

1 sept

vrijdag 5 maart 2021

Thema robots en een jarige

 Wat deden we in het thema 'robots'?


We zijn gestart met het waarnemen van een speelgoed robotje. We lieten hem rondrijden in de klas, we ontdekten hoe het werkt,...
Op de computer keken we naar grote robots, die worden gebruik in ziekenhuizen, in bedrijven,...

We leerden dat een robot batterijen of elektriciteit nodig heeft. We gingen op ontdekking op school wat nog elektriciteit nodig heeft, hoe die binnenkomt in de school,...

We gingen aan de slag met het vele materiaal dat we van jullie kregen (dankjewel!). De kleuters mochten kiezen wat ze gebruikten voor ogen, oren, armen,... Het werden leuke robots. De restjes van de vijzen, moeren, electriciteitsdraden,... plaatsen we in de ontdekbak. Kleuters konden daarmee volop experimenteren. Fijn-motorisch een hele goede oefening.

De oudste kleuters mochten een robot tekenen, de jongste mochten één maken adhv vormen die ze eerst moesten plakken.

Kleuters konden robots kleuren en een memory van robots spelen.

We bootsten heel veel robots na op muziek. Zo leerden we hoe robots bewegen,...

We leerden het liedje van 'mijn naam is robbie robot'

In de eetzaal deden we samen schrijfdans. Eerst mochten de kleuters bewegen zoals een robot op het ritme, nadien deden we dit op papier. Op het einde sloten we af met relaxatie-oefeningen voor de robots.

In de speelzaal oefenden we de begrippen. Sommige kleuters waren robots en moesten begrippen uitvoeren.

We leerden de bee-bot besturen.
Met verti-blocs leerden de kleuters robots bouwen volgens een stappenplan.

We luisterden naar het verhaal 'Franky de robot'

Tussendoor profiteerden we van het vroege lente-weer in de tuin.

Op de speelplaats maakten we een parcours voor de robots. De kleuters werkten per 2. Eén kleuter was robot, de ander bestuurde de robot.






















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten